LAS VEGAS, RESAN DIT.






Linnéa och hennes pappa hämtade upp mig på Tomtebo och bilen gick mot Umeå Airport.

• Hoppade på planet mot Arlanda

• På Arlanda så fixade vi alla boarding cards för alla mellanlandningar och checkade in bagaget, åt sedan
en god lunch.

• Klev på planet mot Amsterdam, tog cirka 4 timmar dit (om jag minns rätt). Väl framme i Amsterdam så fick
vi lov att springa till nästa gate. Amsterdam har verkligen en stor flygplats, men som tur var hittade vi rätt
och vi fick sitta och vänta i 1 timme.

• Klev på planet mot Atlanta, vi flög i 9 timmar och 30 minuter. Det var en jobbig flygning, att bara sitta. Som
tur vad så gick det att se film och spela spel. Även all mat och all dricka ingick, så det var underbart. Någon
timmes sömn hann vi med.

När jag satt och halv sov och såg film kände jag att någon petade på mig och där
stod en liten tjej på 4 år som kröp upp i min famn och såg film med min i 5 minuter innan hennes mamma ville
ha henne tillbaka - MYSIGT.

När vi landade i Atlanta så var jag allt annat än lungt, när vi gick ur planet så hade
vi 1 timme på oss att gå igenom massa tullar, prata med säkerhetspolisen och stå och svara på massa
frågor innan vi blev insläppt i landet. Efter det så skulle vi hämta vårt bagage och gå igenon en till tull med
den och sedan lämna det på ett annat bagageband. När vi gjort det så skulle vi stå i kö för att gå
igenom säkerhetskontrollen. Tiden tickade och man blev allt mer stressad.. Efter säkerhetskontrollen så
skulle vi hitta rätt gate och sedan ta tåget dit, som tur var fick vi hjälp. Vi hann i tid till planet även fast
vi sprang igenom en av världens största flygplatser, 1 timme hade vi på oss och vi hann.
Hade dött om vi inte hade hunnit.

• Klev på planet mot Las Vegas, det tog 4 timmar och då fick vi sova lite till - skööönt. Vi landade i Las Vegas 23.20 lokal tid. Tiden där är 8 timmar efter oss i Sverige, inget jag kände av just då.

Skulle inte klarat flygningarna utan älskade Linnéa, vi klarade det tillsammans.

FORTSÄTTNING FÖLJER...♥

(Kopierade över detta från min andra blogg, så ni kan få min Las Vegas resa i helhet.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0